پاسخ به پرسش های متداول

  پرسش های متداول در مورد ثبت نام و عضویت

  چه اشکالی‌ دارد که هنگام ثبت نام از نام مستعار استفاده کنم؟

جهت دریافت کالا پس از خرید و همچنین دریافت وجه کالا پس از فروش استفاده از نام مستعار باعث بروز مشکل در سیستم بانکی و همچنین سیستم پستی می شود. بنابر این هنگام ثبت نام، نام و نام خانوادگی خود را با پیشوند و پسوند و به صورت کامل در سیستم وارد نمایید. در صورتی که قبلا ثبت نام با نام مستعار انجام داده اید از طریق تکمیل فرم تماس با ما که لینک آن در صفحه اول سایت موجود میباشد نسبت به تصحیح نام و نام خانوادگی اقدام نمایید.

  شما از اطلاعات شخصی من به چه صورت استفاده می نمایید؟ آیا این اطلاعات را در اختیار سایرین قرار می‌دهید؟

اطلاعات شخصی شما فقط در اختیار ایرسا بوده و برای سایر کاربران قابل مشاهده نمی باشد. فقط پس از خرید نشانی و نام شما در اختیار طرف مقابل قرار می گیرد تا بتواند کالا را ارسال نماید. در سایر قسمت های سایت تنها نام کاربری شما برای کاربران دیگر قابل مشاهده می باشد. جهت مشاهده این مبحث به صورت کامل می توانید به توافق نامه کاربری که در هنگام ثبت نام تایید نموده اید مراجعه نمایید. لینک آن در تمام صفحات سایت موجود است.

  بعداز ثبت نام ایمیل فعال سازی را دریافت نکردم چه اقدامی می‌بایست انجام دهم؟

در صورتیکه مراحل ثبت نام را به صورت کامل انجام داده اید، و پوشه اسپم یا هرزنامه را نیز چک نمودید و ایمیل فعال سازی را دریافت ننموده اید با پشتیبانی آنلاین تماس بگیرید. لینک پشتیبانی در سمت راست صفحه نخست و اکثر صفحات قرار دارد. در صورتی که پشتیبانی، آنلاین نمی باشد می توانید از طریق فرم تماس با ما مشکل خود را عنوان نمایید.

  من شرکت دارم آیا می‌توانم به اسم شرکت و یا فروشگاه خودم در ایرسا حساب باز کنم؟

خیر، کلیه اعضاء می بایست به صورت حقیقی ثبت نام نمایند. پس از ثبت نام می توانید به صورت رایگان با نام تجاری و یا شرکت خود برای خود فروشگاه ایجاد نمایید و آدرس اختصاصی فروشگاه خود را برای تبلیغ در اختیار سایرین قرار دهید.

  در مراحل ثبت نام گیر کرده است و مرحله بعدی نمایش داده نمی شود.

بیشتر اشکالات مربوط به ثبت نام مربوط به اختلالات اینترنت شما است. مراحل زیر را به ترتیب تا برطرف شدن مشکل انجام دهید: 1- صفحه ثبت نام را با کلید F5 مجدد بارگذاری نمایید. 2- از مرورگر دیگری استفاده نمایید. به عنوان مثال بجای IE از مرورگر Firefox یا Google Chrome استفاده نمایید.

  آیا می ‌توانم چند حساب کاربری در ایرسا داشته باشم؟

تا زمانی که در ایرسا تخلفی نکرده اید می توانید چند حساب داشته باشید. بیاد داشته باشید درصورت تخلف تمام حسابهای شما مسدود میگردند.

  کامپیوتر من کیبورد فارسی ندارد چطور می‌ توانم از سایت ایرسا استفاده کنم؟

کیبورد فارسی در کنار فیلدهایی در سایت که نیاز به تایپ فارسی دارد، موجود میباشد.

  نام کاربری یا رمز عبور را فراموش کردم چطور می‌توانم آن ها را بازیابی کنم؟

در صورت فراموشی رمز عبور، در صفحه ورود به حساب کاربری خود، بر روی لینک “نام کاربری یا رمز عبور را فراموش کرده ام” کلیک نمایید. رمز عبور جدید شما به آدرس ایمیلی که در هنگام ثبت نام وارد نموده اید، ارسال خواهد شد. در صورتیکه به هر دلیلی به ایمیل خود دسترسی نداشتید ، می توانید با سایت تماس بگیرید و یا از طریق پشتیبانی آنلاین مشکل خود را مطرح کنید تا رمز عبور به شما اعلام گردد.

  پرسش های متداول در مورد شرکت در مزایدات

  چطور میتوام در مزایده ها شرکت کنم؟ آیا باید وجهی پرداخت کنم؟

شما با عضویت در سایت می توانید به صورت کاملا رایگان در مزایدات شرکت نمایید. فقط در صورتیکه امتیاز کاربری شما (فیدبک) صفر باشد قادر به شرکت در 1 مزایده خواهید بود.

  در مزایده بالاترین پیشنهاد را وارد کردم اما در لیست پیشنهادات، قیمت من کمتر از آنچه وارد کردم نشان داده شده. چرا؟

شما برای شرکت در مزایدات بایستی بالاترین مبلغی که برای آن کالا می خواهید پرداخت نمایید را وارد کنید. ولی این مبلغ وارد شده فقط برای خود شما مشخص است و سایر کاربران مبلغ واقعی شما را نمی توانند مشاهده کنند. سیستم به صورت اتوماتیک برای شما تا آن مبلغ پیشنهاد می دهد و در مزایده شرکت می کند. دلیل اینکه گاهی موارد قیمت وارد شده شما با آنچه در جدول سمت چپ نمایش داده می شود این است که کسی مبلغ واقعی شما را نبیند ولی به محض اینکه شخصی بعد از شما برای آن کالا پیشنهاد دهد، سیستم به صورت اتوماتیک از طرف شما در مزایده شرکت کرده و مبلغ بالاتر را وارد می نماید. البته این در صورتی است که شما مبلغی بالاتر از حداقل مجاز وارد نمایید. مزیت دیگر این سیستم این است که شما کالا را با حداقل قیمت خریداری می نمایید. مثال 1 : قیمت پایه کالایی 100 هزار تومان است و شما حاضر هستید تا 200 هزارتومان پرداخت کنید. پیشنهاد 200 هزارتومانی خود را وارد می کنید. در صورتی که شرکت کننده دیگری در مزایده شرکت نکرد شما با قیمت 100 هزارتومان برنده میشوید. مثال 2: قیمت پایه کالایی 100 هزار تومان است و شما حاضر هستید تا 200 هزارتومان پرداخت کنید و 200 هزار تومان پیشنهاد میدهید. در صورتی که شرکت کننده دیگری در مزایده شرکت کرد و قیمت 150 هزارتومان وارد کرد سیستم بصورت اتوماتیک شما را با 152.500 تومان (150.000 + 2.500 ضریب افزایش) تومان برنده مزایده مینماید.

  چرا می‌بایست بالاترین پیشنهاد خود را وارد کنم؟

سیستم به صورت اتوماتیک برای شما تا آن مبلغ پیشنهاد می دهد و در مزایده شرکت می کند و دیگر نیازی به چک کردن مداوم مزایده و پیشنهاد دیگران را نخواهید داشت. در صورتی که بالاترین پیشنهاد را داده باشید کالا را به قیمت پیشنهاد ماقبل آخر + ضریب افزایش قیمت خریدار می نمایید. این رقم کم تر از قیمتی است که پیشنهاد داده اید.

  به محض اینکه پیشنهاد خود را وارد میکنم سیستم پیغام میدهد شخص دیگری بالاتر از شما پیشنهاد داده است. چرا؟

در صورتی که شرکت کننده دیگری قبل از شما در مزایده پیشنهاد بالاتری وارد کرده باشد سیستم بعد از ثبت پیشنهاد شما، از طرف آن کاربر به صورت اتوماتیک در مزایده شرکت کرده و پیشنهاد آن شرکت کننده را نسبت به پیشنهاد شما بصورت اتوماتیک افزایش داده و پیغام میدهد شخص دیگری بالاتر از شما پیشنهاد داده است. بنابر این امکان دارد این مرحله در چند بار تکرار شود تا پیشنهاد شما بالاتر از آخرین پیشنهاد طرف مقابل باشد. پیشنهادات اتوماتیک بصورت نارنجی رنگ نمایش داده می شوند.

  نمایش زمان معکوس در بالای مزید‌ات چیست؟

این شمارشگر نشان دهنده زمان باقی مانده تا پایان مزایده می باشد. در پایان مزایده کاربری که بالاترین قیمت را وارد کرده به عنوان برنده مزایده شده و نسبت به پرداخت وجه کالا اقدام می نماید.

  بعد از دادن پیشنهاد از کجا متوجه شوم که برنده مزایده شدم؟

پس از پایان زمان مزایده سیستم بصورت خودکار برای برنده مزایده ایمیل و اس ام اس ارسال میکند تا نسبت به پرداخت وجه کالا اقدام نمایند. جهت مشاهده مزایداتی که در آنها شرکت کرده اید به صفحه ایرسا من، فعالیت های من، زیر گروه خرید های من گزینه مزایدات فعال انتخاب نمایید.

  در صورتی که کسی پیشنهاد قیمت بالاتر از من در مزایده داد به من چگونه اطلاع داده میشود؟

در صورتی که کسی پیشنهاد قیمت بالاتر از شما وارد نماید سیستم به صورت خودکار ایمیلی برای شما ارسال می نماید تا در صورت تمایل به صفحه کالا وارد شوید و پیشنهاد بالاتری وارد نمایید.

  بعد از مزایده چقدر زمان دارم وجه کالا را پرداخت کنم؟ در صورتی که پرداخت نکنم چه اتفاقی می افتد؟

طبق قوانین سایت شما حداکثر 24 ساعت مهلت پرداخت وجه مزایده را خواهید داشت. در صورتی که وجه کالا را طی 24 ساعت پرداخت نکنید مجاز به شرکت در سایر مزایدات نمی باشید و فروشنده مجاز است تا کالا را به سایر شرکت کنندگان مزایده بفروش برساند.

  در مزایده برنده شدم و از خرید کالا منصرف شدم در این صورت چه اتفاقی‌ می‌افتد؟

در صورتی که وجه کالا پس از اتمام مزایده طی 24 ساعت پرداخت ننمایید، سیستم بصورت خودکار از شرکت شما در سایر مزایدات جلوگیری به عمل می آورد.

  تازه ثبت نام کردم چرا همزمان نمیتوانم در چند مزایده شرکت کنم؟

به منظور آشنایی شما با سیستم مزایدات در صورتیکه امتیاز شما صفر باشد فقط قادر به شرکت در یک مزایده خواهید بود. این محدودیت پس از خرید کالا و آشنایی بیشتر با سیستم مزایدات اتوماتیک رفع میگردد.

  چرا نام کاربری شرکت کنندگان در مزایده نمایش داده نمی‌شود و فقط حرف اول و آخر نمایش داده می شود؟

به دلیل حفظ امنیت شرکت کنندگان و عدم تخلف در مزایده نام کاربری شرکت کنندگان بصورت مختصر نمایش داده میشود.

  فرق شرکت در مزایده با پیشنهاد قیمت کمتر در چیست؟

در مزایدات شما بالاترین قیمت را که حاضر هستید برای کالا بپردازید پیشنهاد می دهید و این مختص کالاهایی است که فروشنده آن ها را به صورت مزایده در سایت ثبت نموده است. ولی در پیشنهاد قیمت کمتر می توانید قیمت کمتر خود را به فروشنده اعلام نمایید تا در صورت موافقت ایشان، کالا را به قیمت دلخواه خریداری کنید. لازم به ذکر است فروشنده در زمان فروش هر کالا تعیین می نماید که آیا کالا را با قیمت کمتر هم می فروشد یا خیر. در صورتی که فروشنده این گزینه را علامت بزند، دکمه پیشنهاد قیمت کمتر در کنار دکمه خرید نمایش داده می شود.

  قیمتی را به اشتباه در مزایده وارد کردم. چطور می‌توانم پیشنهادم را کنسل کنم؟

درصورتی که قیمت اشتباه در مزایده وارد کرده اید میبایست در اسرع وقت با ایرسا تماس گرفته و نسبت به حذف پیشنهاد اقدام نمایید. در صورت اتمام مزایده هیچ گونه عذری پذیرفته نیست و شما میبایست وجه کالا را پرداخت نمایید.

  پرسش های متداول در مورد فروش کالا در ایرسا

  در صورتی که نفر اول از خرید کالا منصرف شد‌ه باشد آیا امکان خرید کالا برای نفر دوم در مزایده وجود دارد؟

بله، پس از پایان مهلت پرداخت نفر اول و عدم پرداخت توسط ایشان، بعد از 48 ساعت فروشنده این امکان را دارد تا کالا را به یکی از شرکت کنندگان مزایده به بالاترین رقم پیشنهادی شان بفروش برساند.

  فرق ایرسا با سایر فروشگاه‌های اینترنتی در چیست؟

برخلاف سایر فروشگاه ها کالاهای موجود بر روی سایت متعلق به خود اعضا می باشد و سایت فقط به عنوان واسطه عمل مینماید و خود کالایی برای فروش ندارد.

  چطور می‌توانم کالاهایم را در ایرسا بفروشم؟

کافیست از کالای خود عکس گرفته و سپس با کلیک بر روی لینک فروش در بالای صفحات سایت، وارد صفحه فروش کالا شده و طبق راهنمایی های موجود در فرم آنرا تکمیل نمایید. پس از تکمیل و ثبت این فرم، کالای شما جهت فروش در سایت نمایش داده خواهد شد.

  در قسمت فروش در صفحه جزئیات کالا هزینه پست را چطور بدست آورم؟

در بالای همان قسمت پست، چند شماره تلفن و نام شرکت های پستی مورد تایید ایرسا درج شده است. از طریق تماس با آن شماره ها و اعلام وزن حدودی کالا می توانید هزینه پست کالای خود را بدست آورید.

  از سایت ایرسا ایمیل و اس ‌ام‌ اس دریافت کرده ام که کالای من فروش رفته است. مرحله بعدی چیست؟

باید کالای خود را طی 48 ساعت از زمان فروش، از طریق یکی از روشهای پستی مندرح در سایت برای خریدار ارسال نموده و شماره بارنامه مرسوله خود را در سایت وارد نمایید. جهت مشاهده کالای فروش رفته به صفحه ایرسا من، فعالیت های من، فروش های من، قسمت پرداخت شده مراجعه نمایید.

  هزینه ارسال کالا به عهده خریدار است یا فروشنده؟

هزینه ارسال کالا به عهده خریدار است. فروشنده مبلغ هزینه ارسال کالا را در صفحه فروش وارد کرده و این مبلغ همراه وجه کالا از خریدار اخذ می گردد. بدین ترتیب خریدار در زمان تحویل کالا نباید مبلغی به پست بدهد زیرا در هنگام خرید کالا مبلغ پست را هم پرداخت نموده است.

  کالای من در ایرسا به فروش رسیده است. چگونه آن را برای خریدار ارسال کنم؟ روش های ارسال مورد تایید چیست؟

در صورتی که به اداره پست دسترسی دارید و میتوانید کالا را به آنجا حمل کنید از پست پیشتاز استفاده کنید.
پست سفارشی بدلیل زمان زیاد ارسال توصیه نمیشود. در صورتی که امکان حمل کالا را ندارید و میخواهید کالا را از شما تحویل بگیرند با پست تیپاکس و یا تی پی جی تماس بگیرید تا کالا را از محل شما تحویل بگیرند. بیاد داشته باشید امکان ارسال کالا های شکستنی با پست پیشتاز وجود ندارد.
شماره تماس پست تیپاکس: 021-8457
شماره تماس پست تی پی جی: 021-88944440

  کالا را برای خریدار ارسال کردم ولی هنوز کالا را تایید نکرده است. چه کار کنم؟

در صورتی که 2 یا 3 روز از زمان ارسال گذشت و خبری از تایید کالا نشد، ابتدا مراحل زیر را انجام دهید:
1- چک کردن کد رهگیری در سایت شرکت پست و یا گرفتن تایید تلفنی از شرکت تیپاکس جهت مشخص شدن اینکه کالا تحویل خریدار شده است و یا نه.
2- از طریق ارسال پیام داخلی به خریدار درخواست نمایید تا کالا را تایید نماید.
در صورتی که خریدار جواب پیام شما را نداد با پشتیبانی سایت تماس بگیرید تا جهت گرفتن تایید تلفنی برای کالای شما اقدام نمایند.

  وجه کالاها فروخته شده را چطور از ایرسا دریافت کنم؟

با مراجعه به صفحه ایرسا من، حساب ایرسا من، بر روی لینک درخواست ارسال وجه کلیک نمایید تا درخواست شما به سایت ارسال گردد.

  کالای من فروش رفته است ولی زمان ارسال کالا تمام شده است. تکلیف چیست؟

در صفحه ارسال کالا زمان باقی مانده شما برای ارسال کالا درج شده است و این زمان بر اساس روزهای تعطیل محاسبه می گردد. در صورتی که در این زمان شماره بارنامه را وارد ننمایید، وجه خریدار به ایشان مسترد خواهد شد. در صورتی که به هر دلیل نتوانستید کالا را در زمان تعیین شده ارسال نمایید حتما با ایرسا تماس گرفته و مراتب را اطلاع دهید.

به دلایل منطقی امکان ارسال کالا در زمان تعیین شده برایم وجود ندارد. آیا با هماهنگی ایرسا این زمان افزایش می یابد؟

بله در صورتی که قادر به ارسال کالا طی مهلت مقرر نیستید حتما با شرکت هماهنگ کنید تا در صورت امکان و جلب رضایت خریدار کالا را دیرتر ارسال نمایید. لازم به ذکر است که این مورد تنها زمانی امکان پذیر می باشد که رضایت خریدار جهت ارسال دیرتر فراهم شده باشد.

  کالایی را که در سایت برای فروش گذاشته بودم، خارج از سایت فروختم.آیا می بایست کالا را از سایت هم حذف کنم؟

بله شما باید اقدام به حذف کالای خود نمایید، در صورتی که کالا خارج از سایت فروش برود و شما کالا را ارسال ننمایید امکان فروش کالا را در سایت از دست میدهید و دیگر نمی توانید به عنوان فروشنده در ایرسا فعالیت کنید.

  در صفحه فروش کالا، گزینه هزینه ارسال به شهر خودم با هزینه ارسال به کل کشور چه فرقی دارد؟

در صورتی که شهر خریدار با شهر شما یکی باشد، سیستم قیمت ارسال به شهر خودم را محاسبه میکند و به او نمایش می دهد و در صورتی که شهر خریدار با شهر شما یکی نباشد، سیستم قیمت ارسال به کل کشور را محاسبه می نماید.

  کالایی برای فروش ثبت کردم از سایت حذف شده دلیلش چیست؟

کالاهای ثبت شده بدلایل زیر از سایت حذف میشوند:
کالاهایی که فروش آنها طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران غیرمجاز باشد. (مشاهده لیست کالاهای غیر مجاز)
درج اطلاعات تماس یا هر نوع لینک و یا اطلاعاتی که روند فروش کالا را از سایت خارج کند.
کالاهای بدون تصویر و یا با تصاویر غیرمجاز از سایت حذف میشوند.
در صورتی که کالای خود را هم به صورت مزایده و هم بصورت فروش عادی در سایت ثبت نمایید، حذف می شود.
درج مطالب خلاف شرع و عرف در صفحه کالا.

  آیا میشود در ایرسا سرویس و یا خدمات هم ارائه کرد؟

در ایرسا فقط امکان ارائه کالا وجود دارد. این کالاها بایستی در زمان ثبت، موجود بوده و نیاز به آماده سازی و یا تولید نداشته باشند. ارائه سرویس و یا خدمات در ایرسا در حال حاضر مقدور نمی باشد.

  کالایی که می‌خواهم بفروشم در لیست گروه بندی کالاهای ایرسا نیست، چطور می‌توانم نام کالا را به سایت اضافه کنم؟

از طریق تکمیل فرم تماس با ما که لینک آن در صفحه اول سایت می باشد نام گروهی را که در لیست گروه های ثبت شده موجود نیست برای ما ارسال نمایید تا نسبت به اضافه نمودن آن اقدام نماییم.

  مزایای ثبت فروشگاه در ایرسا نسبت به فروش تکی کالا چیست؟

در فروش معمولی حداکثر زمانی که شما می توانید کالا را بر روی سایت بگذارید 90 روز بوده ولی در فروشگاه تا یک سال این زمان برای شما وجود دارد.

فروشگاهفروش عادی
حداکثر زمان ثبت کالا برای فروش360 روز90 روز
URL اختصاصی برای فروشگاه (آدرس مستقیم)داردندارد
امکان قرار دادن تخفیفداردندارد

  کالایی را فروخته ام.آدرس خریدار را چطور می‌توانم دریافت کنم؟

به قسمت ایرسا من رفته و از قسمت فروش های من زیر منوی پرداخت شده را انتخاب کنید. در مقابل کالا کلید ارسال را بزنید تا صفحه ارسال که در آن آدرس خریدار و زمان باقیمانده ارسال درج شده نمایش داده شود.

  چرا نمی‌توانم کالاهایم را هم بصورت مزایده و هم فروش عادی ثبت نمایم؟

شما هر کالا را تنها می توانید یکبار در سایت ثبت نمایید. ثبت بیش از یک بار کالا در سایت تخلف محسوب شده و باعث می شود تا سیستم به صورت اتوماتیک تمام کالاهای مشابه شما را حذف نماید. ثبت بیش از یکبار کالا باعث به اشتباه افتادن خریداران می گردد.

  نفر اول مزایده وجه کالا را پرداخت نکرده است. چطور می‌تونم کالا را به سایر شرکت کنندگان بفروشم؟

به صفحه فروش کالا رفته و در آنجا بر روی لینک مشاهده جدول پیشنهادات کلیک کرده و در آن صفحه میتوانید به سایر پیشنهاد دهندگان به بالاترین رقمی که پیشنهاد داده اند درخواست ارسال نمایید. لازم به ذکر است که این امکان 48 ساعت بعد از پایان مزایده وجود دارد. اگر تا 48 ساعت نفر اول مبلغ را پرداخت نکند شما می توانید به نفرات بعدی پیشنهاد خرید بدهید.

  شماره حسابم جهت دریافت وجه کالا را در کدام قسمت سایت می بایست وارد کنم؟

وارد قسمت ایرسا من شوید و در قسمت حساب ایرسا من ثبت یا ویرایش مشخصات بانکی را انتخاب نمایید.
لازم به ذکر است که پرداخت به کاربران فقط ار طریق شماره شبا امکان پذیر می باشد.
برای دریافت شماره 24 رقمی شبای حساب خود، به وب سایت بانکی که در آن حساب دارید مراجعه نمایید و با ورود شماره حساب، شماره شبای خود را بدست آورید.

  کالا را فروخته ام. چطور وجه کالا را دریافت کنم؟

پس از اینکه خریدار کالای ارسالی شما را دریافت نمود بایستی آن را تایید نماید تا شما بتوانید وجه خود را از ایرسا دریافت کنید. در صورتی که بیش از 48 ساعت از زمان ارسال گذشته است و اطمینان دارید کالا به دست خریدار رسیده است می توانید به او پیغام داخلی دهید تا کالای خریداری شده را تایید نماید. در صورتی که موفق نشدید با ایرسا تماس بگیرید تا برای تایید تلفنی کالا اقدام شود.

  کالا را فروخته ام و خریدار هم تأیید کرده است. به چه صورت وجه کالا به من پرداخت میشود؟

پس از تایید خریدار وارد قسمت ایرسا من شوید و بر روی حساب من کلیک نمایید. در صورتی که خریدار کالا را تایید کرده باشد دکمه درخواست وجه را مشاهده خواهید کرد. بر روی این دکمه کلیک نمایید تا نسبت به واریز وجه به حساب شما اقدام شود.

  سقف رقم فروش کالا در ایرسا چقدر میباشد؟

در حال حاضر سقف فروش هر کالا در ایرسا ده میلیون تومان میباشد.

  کالا را ارسال کرده ام اما بعد از چند روز ایمیلی برایم آمده که خریدار شکایت کرده و از کالا راضی نیست. تکلیف چیست؟

درصورتی که خریدار راضی نبود میبایست شکایت خود را در سایت مطرح نماید و به شما اطلاع داده میشود تا نسبت به حل مشکل و توضیح جهت رفع ابهامات اقدام نمایید. برای این کار وارد ایرسا من شوید و بر روی قسمت حل اختلاف کلیک کنید تا شکایت این کاربر را مشاهده نمایید.

  چرا امکان تعویض کالا در ایرسا وجود ندارد؟

به دلیل مشکلاتی که ممکن است بعد از تعویض کالا به وجود آید این امکان در حال حاضر در ایرسا وجود ندارد.
اگر هر یک از کالاهای معاوضه شده شکایتی مبنی بر مشکل کالای دریافتی کند قابل پیگیری نیست و عملا معامله فسخ می گردد.

  آیا می توانم مزایده خود را زودتر از زمان مقرر به پایان برسانم و شخصی که بالاترین پیشنهاد را داده برنده اعلام شود؟

در حال حاضر امکان بستن مزایدات پیش از پایان یافتن زمان آن، تا اطلاع ثانوی برای فروشندگان غیرفعال است.

  چرا فروشگاه من در لیست فروشگاه ها نمایش داده نمی شود؟

در صورتی که موجودی کالای شما در فروشگاه صفر باشد فروشگاه شما در لیست فروشگاه های ایرسا نمایش داده نمی شود.

  چه کار کنم تا خریداری که امتیاز پایین دارد، نتواند در مزایدات من شرکت کند؟

با استفاده از لیست سیاه در بخش حساب ایرسا من فروشندگان می توانند فروش کالای خود را برای خریداران خاصی غیر قابل دسترس کنند. این معیار می تواند بر اساس سابقه خرید آنها در سایت ایرسا باشد. در این بخش شما با ثبت شماره شناسه کاربرانی که نمی خواهید از آنها پیشنهادی داشته باشید، قادر خواهید بود آنها را به لیست سیاه خود منتقل نموده و هیچ پیشنهادی دریافت نکنید. همینطور می توانید تعیین نمایید که کاربرانی که در مزایدات شما شرکت می کنند حداقل دارای امتیاز (فیدبک) مورد نظر شما باشند. پس کاربرانی که دارای امتیاز پایین تر باشند نمی توانند در مزایدات شما شرکت نمایند.

  پرسش های متداول در مورد خرید در ایرسا

  در مورد کالا سوال دارم چطوری می‌توانم با فروشنده کالا تماس بگیرم؟

در پایین صفحه هر کالا قسمت سوال از فروشنده وجود دارد که می توانید سوالات خود را در مورد کالا مطرح نمایید. در صورتی که سوال شما در مورد کالا نیست می توانید به فروشنده پیغام داخلی ارسال نمایید. برای ارسال پیام داخلی کافیست بر روی نام فروشنده کلیک کرده و در صفحه ای که باز می شود بر روی ارسال پیام کلیک نمایید.

  چرا پیام من بعد از ارسال بر روی سایت نمایش داده نمی شود؟

پیام های شما پس از ارسال توسط مدیریت تایید شده و برای فروشنده ارسال می گردد. زمانی که فروشنده پیام یا سوال شما را پاسخ دهد، سوال و جواب بر روی سایت نمایش داده می شوند. لازم به ذکر است که پیام هایی که شامل اطلاعات تماس یا لینک وب سایت های شخصی باشد به صورت اتوماتیک حذف شده و برای فروشنده ارسال نمی گردد.

  وجه کالا را پرداخت کردم ولی‌ پس از بازگشت به سایت ایرسا پیام خطا در عملیات بانکی گرفتم؟

در موارد بسیار خاص به خاطر مشکلات شبکه بانکی و اینترنت، این مشکل ایجاد می گردد که جای نگرانی نبوده و حداکثر پس از 24 ساعت وجه کسر شده به حساب شما برگشت داده می شود. در صورتی که پس از 24 ساعت مشکل برطرف نشد، با پشتیبانی ایرسا تماس گرفته تا نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

  چرا سوالی که از فروشنده پرسیدم و جوابش برایم ایمیل شده در سایت نمایش داده نمی شود؟

فروشنده این اختیار را دارد تا سوالاتی که به فروش او کمک نمی کنند را در صفحه کالا نمایش ندهد. بدین ترتیب جواب سوال فقط برای سوال کننده ارسال می شود و سوال و جواب در صفحه کالا نمایش داده نمی شود.

  چطور می‌توانم کارنامه خرید و فروش کاربری را مشاهده کنم؟

با کلیک برروی نام هر فروشنده می توانید کارنامه خرید و فروش وی را مشاهده نمایید. فروشندگانی که کارنامه خوبی دارند قابلیت اعتماد بالاتری خواهند داشت.

  خرید کرده ام اما هنوز کالا به دست من نرسیده است؟ الان چه کاری انجام دهم؟

پرداخت شما نزد ایرسا محفوظ میماند و در صورتی که پس از 48 ساعت کاری کالا توسط فروشنده ارسال نگردد خرید شما لغو شده و کل وجه واریزی به حساب شما برگشت داده می شود. از آنجایی که تمام پرداخت های ایرسا توسط سیستم پایا می باشد جهت واریز وجه به حساب شما لازم است تا شماره شبای بانکی خود را در ایرسا من وارد نمایید تا برگشت وجه به حساب شما امکان پذیر باشد.

  کالا را دریافت کردم اما با کالایی که در سایت ثبت شده بود مغایرت دارد، چه اقدامی می بایست انجام دهم؟

شما پس از دریافت کالا 24 ساعت مهلت دارید تا کالا را تست کنید. درصورتی که کالای دریافت شده با آنچه فروشنده در سایت اعلام کرده بود مطابقت نداشت به صفحه ایرسا من رفته و در قسمت حل اختلاف شماره کالا را وارد نمایید.سپس دلایل خود را عنوان کرده و در صورتی که نیاز به ارسال تصویر می باشد، آن ها از قسمت مربوطه ضمیمه شکایت خود کنید. بعد از شکایت شما به فروشنده اطلاع داده می شود تا به سایت مراجعه نموده و به شکایت شما رسیدگی کند. وقتی شما شکایت خود را ثبت می کنید تا زمان حل شدن این شکایت وجه پرداختی شما نزد ایرسا محفوظ بوده و به حساب فروشنده واریز نمی گردد.

  آیا میشود کالا را قبل از خرید به صورت حضوری مشاهده کرد؟

خرید از ایرسا به شما 24 ساعت مهلت تست میدهد و در صورتی که کالا با سفارش مطابقت نداشت میتوانید کالا را پس بفرستید. بنابر این نیازی به مشاهده کالا قبل از خرید نمی باشد.

  چطور می‌توانم کالای خریداری شده را تایید کنم؟

به قسمت ایرسا من رفته و قسمت پرداختی را از زیر منوی خریدهای من انتخاب کنید. در جدول باز شده که پرداخت های شما را نشان میدهد در مقابل کالای خریداری شده دکمه تایید را بزنید.
توجه داشته باشید نظر مثبت و یا قابل قبول به معنای رضایت شما از دریافت کالا بوده و وجه کالا را برای فروشنده آزاد می نماید. در صورتی که پس از دریافت کالا متوجه شدید کالای دریافتی با آنچه در سایت عرضه شده مطابقت نداشت در اسرع وقت شکایت خود را ثبت نمایید.
در صورتی که 10 روز از زمان ارسال کالا گذشته باشد و شکایتی دریافت نشده باشد وجه کالا برای فروشنده آزاد میشود.

  چرا قیمت بعضی از کالاها بالاست و سایت برروی قیمت کالاها نظارتی ندارد؟

ایرسا یک بازار داد و ستد آنلاین میباشد که در آن خریداران کالاها را با هم مقایسه کرده و بهترین قیمت را خریداری میکنند.
طبیعتا در چنین بازاری کالاهای گران خریداری نمی شود و فروشندگانی که قیمت کالا هایشان را بالاتر از حد ثبت نموده اند نمیتوانند با سایرین رقابت کنند و کالاهایشان به فروش نمی رسد. توجه داشته باشید که بعضی از فروشندگان از قیمت بازار بی خبر هستند. شما میتوانید از طریق ارسال پیام، آن ها را از قیمت بازار مطلع نمایید.

  چطور می‌توانم به کاربر دیگری‌ پیغام بدم؟

در قسمت پیامها در صفحه ایرسا من گزینه فرستادن پیام را انتخاب نمایید و نام کاربر مورد نظر در آن قسمت وارد و پیام خود را ارسال نمایید.

  شماره کالاها را چطور پیدا کنم؟

شماره کالا در بالای سمت چپ صفحه فروش کالا به رنگ نارنجی قابل مشاهده میباشد. با وارد کردن این شماره در قسمت جستجوی بالای سایت میتوانید خیلی سریع به صفحه کالا دسترسی داشته باشید.

  فروشنده از ارسال کالای من به دلیل نوسان قیمت منصرف شده است. چطور می‌توانم وجه کالا را پس بگیرم؟

درصورتی که 48 ساعت کاری از زمان پرداخت شما گذشت و شما ایمیل یا اس ام اس مبنی بر ارسال کالا توسط فروشنده دریافت نگردید با شرکت تماس گرفته تا نسبت برگشت وجه به شما اقدام گردد.

  آیا امکان دارد به جای پرداخت آنلاین از روش پرداخت به کارت از طریق خودپرداز اقدام کنم؟

در صورتی که امکان پرداخت آنلاین را ندارید با شرکت تماس بگیرید تا شماره کارت جهت پرداخت از طریق خودپرداز در اختیار شما قرار گیرد.

  فروشنده از من درخواست کرده است تا مبلغ کالا را مستقیم به حساب خودش واریز کنم.

در صورتی که فروشنده ای در صفحه کالا و یا پیام داخلی از شما خواست تا مبلغ را به حساب خودش واریز نمایید، این کار را انجام ندهید. خرید از ایرسا این امکان را به شما می دهد تا با اطمینان کالا را دریافت نمایید و در صورت مغایرت با کالای ذکر شده بتوانید مبلغ پرداختی خود را پس بگیرید. در صورتی که مستقیما مبلغ کالا را به حساب فروشنده واریز نمایید ایرسا هیچ ضمانتی در خرید شما نخواهد داشت و امکان بازگرداندن مبلغ شما از فروشنده در صورتی که کالا را ارسال ننماید وجود نخواهد داشت.

  پرسش های متداول در مورد عدم اعتماد به خرید و فروش اینترنتی

  چرا خرید از ایرسا مطمئن است؟ چرا باید به خرید از سایت شما اعتماد کنم؟

1- تنها در صورتی مبلغ پرداختی‌تان،‌ به حساب فروشنده واریز می‌شود که کالای مورد نظر خود را دریافت و تایید کرده باشید.
2- وجه پرداختی‌ شما از هرگونه سوء استفاده‌های احتمالی در امان خواهد ماند. زیرا تنها پس از اینکه سفارش خود را به‌طور رضایت‌بخش تحویل گرفته باشید، مبلغ پرداختی‌تان به حساب فروشنده واریز می گردد.
3- هنگامی که از خرید خود راضی نیستید با ارائه دلایل منطقی، می توانید مبلغ پرداختی خود را پس بگیرید.
4- چنانچه سفارش شما در موعد مقرر به مقصد نرسیده باشد تمام مبلغ پرداختی، مسترد میگردد.

  چرا ایرسا شماره تماس فروشندگان را در اختیار ما نمی گذارد تا بتوانیم با فروشنده قبل از خرید صحبت کنیم؟

انجام معامله در محدوده کنترل شده ایرسا این امکان را به خریداران می هد تا با اطمینان مبلغ خود را به حساب ایرسا واریز نمایند و در صورتی که کالا برایشان ارسال نشد و یا کالای ارسال شده دچار نقص بود بتوانند مبلغ خود را از ایرسا دریافت نمایند.
مزیت این روش ضمانت خرید شما می باشد. در صورتی که تمام مکاتبات و صحبت های شما در قسمت های تعیین شده باشد، بعد از خرید امکان بررسی اظهارات فروشنده مقدور می باشد.
به این 2 مثال ساده توجه کنید.
1- فروشنده در تماس تلفنی با خریدار اعلام می کند که گوشی سالم بوده و هیچ ایرادی ندارد و به همراه کابل و شارژر تحویل داده می شود. اما خریدار بعد از دریافت کالا متوجه می شود که کالا ایراد دارد و کابل در جعبه کالا موجود نیست. به دلیل اینکه اظهارات تلفنی فروشنده در جایی ثبت نشده است امکان اثبات شکایت خریدار مقدور نمی باشد زیرا صحبت ها خارج از سایت در جایی ثبت نشده تا قابل پیگیری باشد.
2- فروشنده در تماس تلفنی به خریدار اعلام می کند تا معامله را حضوری انجام دهیم. خریدار چند ساعت بعد از دریافت کالا متوجه می شود که کالا ایراد دارد و با مشخصات درج شده در سایت مغایرت دارد. در این حالت امکان برگشت پول به خریدار و یا کم کردن مبلغ وجود نداشته و خریدار نمی تواند در ایرسا شکایتی ثبت نماید.

 

بستن
مقایسه